Κατά πολλούς τρόπους, η επικοινωνία του χρώματος παρουσιάζει προβλήματα παρόμοια με εκείνα της επικοινωνίας σε διαφορετικές γλώσσες. Εάν κάποιος που μιλάει Γαλλικά προσπαθήσει να επικοινωνήσει με κάποιον άλλο που μιλάει Κινέζικα, υπάρχει πρόβλημα και το μήνυμα δεν μεταφέρεται με ακρίβεια ή δεν μεταφέρεται καθόλου. Ακόμα και άνθρωποι που μιλούν την ίδια γλώσσα, χρησιμοποιούν διαφορετικές διαλέκτους. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα κοινό πλαίσιο επικοινωνίας ικανό να μεταφράσει την γλώσσα και την διάλεκτο, ώστε να διασφαλιστεί η ακριβής μετάδοση του μηνύματος. Το ίδιο ισχύει και στην αναπαραγωγή του χρώματος.

Τα οπτικά ερεθίσματα που δεχόμαστε προκαλούνται κυρίως από τα χρώματα που βρίσκονται παντού γύρω μας. Κάθε χρωματικό αίσθημα δεν είναι απλά ένα οπτικό ερέθισμα αλλά κάτι πολύ περισσότερο.

Αν αναλογιστούμε την ταχύτητα με την οποία αντιλαμβανόμαστε κάθε οπτικό ερέθισμα που δεχόμαστε από το περιβάλλον μας, τότε ίσως καταλάβουμε ότι η όραση σχετίζεται με την αντίληψη με έναν τρόπο πολύ ουσιαστικό. Για κάθε άνθρωπο κάθε χρώμα μπορεί να έχει διαφορετική σημασία αλλά επηρεάζει τόσο το σωματικό, το ψυχικό όσο και το πνευματικό του επίπεδο.

Η διαχείριση χρώματος αποτελεί επομένως τη βασικότερη πτυχή της ψηφιακής εικόνας σε όλα τα στάδια της αναπαραγωγής της. Βοηθά τον χρήστη στον έλεγχο της ψηφιακής πληροφορίας από την επεξεργασία έως την εκτύπωση.

Ας δούμε μερικές από τις ιδιότητες που έχουν τα χρώματα που συναντάμε συχνότερα.

Το μπλε είναι το χρώμα του ουρανού και της θάλασσας. Συμβολίζει την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία, τη νοημοσύνη, την πίστη και την αλήθεια. Χρησιμοποιείται για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σχετικά με την καθαριότητα, τον αέρα και τον ουρανό (αερογραμμές, κλιματιστικά κ.λπ.), το νερό και τη θάλασσα (μεταλλικό νερό, κ.λπ.). Η χρήση του προτείνεται για  προώθηση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Γίνεται αποδεκτό ιδιαίτερα μεταξύ των αντρών. Όταν χρησιμοποιείται με θερμά χρώματα δημιουργεί έντονη αντίθεση.

Το κόκκινο είναι το χρώμα της φωτιάς και του αίματος, έτσι συνειρμικά σχετίζεται με την ενέργεια, τον πόλεμο, την δύναμη, το πάθος, την επιθυμία και την αγάπη. Έχει πολύ υψηλό δείκτη ορατότητας και γι αυτό έχει υιοθετηθεί στην οδική σήμανση, στα φανάρια και στον εξοπλισμός πυρκαγιάς. Θεωρείται το χρώμα της έμφασης γιατί φέρνει τα στοιχεία σε πρώτο πλάνο. Χρησιμοποιείται συχνά για να προκαλέσει τα ερωτικά συναισθήματα και για να δείξει τον κίνδυνο. Τέλος, συνδέεται με την ενέργεια, την προώθηση ποτών, παιχνιδιών, αυτοκινήτων και προϊόντων σχετικών την έντονη σωματική δραστηριότητα.

Το μωβ συνδυάζει τη σταθερότητα του μπλε και την ενέργεια του κόκκινου. Συμβολίζει τη δύναμη, την αριστοκρατία, την πολυτέλεια, και τη φιλοδοξία. Αντιπροσωπεύει τον πλούτο και την εκκεντρικότητα. Συνδέεται με το δικαίωμα, τη φρόνηση, την αξιοπρέπεια, την ανεξαρτησία, την δημιουργικότητα, το μυστήριο και τη μαγεία. Είναι μια καλή επιλογή για σχέδια που αφορούν γυναίκες. Επίσης προκαλεί τα ρομαντικά και νοσταλγικά συναισθήματα.

Το κίτρινο είναι το χρώμα του φωτός. Αντιπροσωπεύει τη χαρά, την ευτυχία, τη διάνοια και την ενέργεια. Φωτεινό, καθαρό κίτρινο είναι οτιδήποτε πρέπει να τραβάει την προσοχή, όπως για παράδειγμα τα ταξί. Είναι ιδανικό για την προώθηση παιδικών προϊόντων. Συνδέεται συχνά με τα τρόφιμα. Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν συνήθως το κίτρινο ως πολύ ξέγνοιαστο, ασταθές και αυθόρμητο χρώμα, γι αυτό δεν χρησιμοποιείται στην πώληση ακριβών προϊόντων που προσδίδουν κύρος, σταθερότητα και ασφάλεια.

Το πράσινο είναι το χρώμα της φύσης. Συμβολίζει την αύξηση, την αρμονία, τη φρεσκάδα και τη γονιμότητα. Έχει ισχυρή σχέση με την ασφάλεια και προτείνει τη σταθερότητα και την αντοχή. Είναι το πιο χαλαρωτικό χρώμα. Σε αντίθεση με το κόκκινο είναι το χρώμα της ελεύθερης μετάβασης στην οδική σήμανση. Είναι ιδανικό στη διαφήμιση φαρμάκων, ιατρικών και οικολογικών προϊόντων. Συνδέεται με το χρήμα, τον οικονομικό κόσμο και τις τραπεζικές εργασίες.

Το πορτοκαλί συνδυάζει την ενέργεια του κόκκινου και την χαρά κίτρινου. Συνδέεται με τον ήλιο. Αντιπροσωπεύει τον ενθουσιασμό, τη γοητεία, την ευτυχία, τη δημιουργικότητα, τον προσδιορισμό, την έλξη και την επιτυχία. Αρέσει ιδιαίτερα στους νέους. Ως χρώμα των εσπεριδοειδών, συνδέεται με την υγιεινή διατροφή. Έχει πολύ υψηλό δείκτη ορατότητας έτσι χρησιμοποιείται για να τραβάει την προσοχή. Είναι πολύ αποτελεσματικό σε συσκευασίες τροφίμων και παιχνιδιών.

Το μαύρο συνδέεται με τη δύναμη, την κομψότητα, την τυπικότητα, το θάνατο, το κακό, και το μυστήριο. Είναι ένα μυστήριο χρώμα που συνδέεται με το φόβο και το άγνωστο. Έχει συνήθως μια αρνητική έννοια (μαύρη λίστα, μαύρο χιούμορ). Δείχνει τη δύναμη, θεωρείται πολύ επίσημο, κομψό και προσδίδει γόητρο. Δίνει το συναίσθημα της προοπτικής και του βάθους. Στο σχέδιο, στη τέχνη ή στην φωτογραφία χρησιμοποιείται γιατί κάνει όλα τα άλλα χρώματα να ξεχωρίζουν.

Το λευκό συνδέεται με το φως, την καλοσύνη, την αθωότητα και την αγνότητα. Θεωρείται το χρώμα της τελειότητας, σημαίνει ασφάλεια και δημιουργεί μια θετική διάθεση. Στη διαφήμιση, το λευκό συνδέεται με την καθαρότητα επειδή είναι το χρώμα του χιονιού. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διαφήμιση των ιατρικών προϊόντων και υπηρεσιών. Συνδυάζεται συχνά με το χαμηλό βάρος, τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Εμείς στη StudioLive σχεδιάζουμε  και εκτυπώνουμε με απόλυτη χρωματική πιστότητα και ποιότητα τα έντυπά σας και την εταιρική σας ταυτότητα.

Επειδή το design δεν είναι πολυτέλεια, αλλά επιτακτική ανάγκη, σας προσφέρουμε μοναδική σχεδίαση και εξαιρετικό αποτέλεσμα κάθε φορά που μας χρειάζεστε!

Περισσότερα θα βρείτε στη σελίδα μας, καθώς και για όποια βοήθεια χρειαστείτε, ένας συνεργάτης μας θα χαρεί να σας εξυπηρετήσει τηλεφωνικά στο 2106204482 ή στο χώρο μας στην Μεταμόρφωση, Ποσειδώνος 37.

Πηγή: grdmagazine.gr